czw., 20 mar
|Hotel Iness*** w Łodzi
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni
Cena regularna: 1600 zł netto; 1968 zł Liczba miejsc jest ograniczona! Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat, - wyżywienie (obiady, przerwy kawowe, kolacja), - zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą. Koszt noclegu ze śniadaniem: - 200 zł - pokój 1 os. - 300 zł - pokój 2 os.
Termin i lokalizacja
20 mar 2025, 10:00 – 21 mar 2025, 13:30
Hotel Iness*** w Łodzi, Gen. Walerego Wróblewskiego 19/23, 93-578 Łódź, Polska
Zapisz się
Uwaga! Przy zgłoszeniu 2 osób otrzymają Państwo 10% rabatu (cena po rabacie 1440 zł.)*
*szkolenia finansowane ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. W przypadku uczelni niepublicznych do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni.
Budowanie asertywnej postawy oraz techniki radzenia sobie ze stresem w pracy
Cel szkolenia: Szkolenie ma na celu nabycie umiejętności asertywnej odmowy, opinii, prośby i postawy. Nabycie postawy asertywnej w pracy z klientem roszczeniowym. Poznanie technik stosowanych w asertywności. Przekazanie podstawowej wiedzy na temat postawy asertywnej. Analiza zachowań trudnego klienta w kontekście postawy asertywnej. Poznanie technik wzmacniających zachowanie asertywne.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Czym jest a czym nie jest asertywność w sytuacjach m.in. zawodowych:
asertywność – podstawowe pojęcia,
komunikat typu „Ja”,
schemat asertywnej odmowy.
Sztuka zarządzania rozmową:
asertywność a agresja,
wskazanie na zachowania agresywne, bierne i asertywne w relacji pracownik uczelni -klient,
techniki asertywności.
Budowanie asertywnej postawy w dziekanacie i sekretariacie:
asertywność w pracy z klientem – najważniejsze elementy,
techniki asertywności wykorzystywane w pracy z trudnym klientem,
techniki radzenia sobie z presją i manipulacją klienta,
asertywne odmawianie współpracownikom,
reagowanie na różne formy krytyki,
zapobieganie trudnym sytuacjom, czyli sposoby sprawnej obsługi głównych typów klientów/studentów.
Podsumowanie i konsultacje indywidualne z Trenerem.
Dzień II
Czym jest stres?
mechanizm powstawania stresu w miejscu pracy,
identyfikacja symptomów stresu – jak rozpoznać zachowania stresowe,
stres korzystny i niekorzystny – mobilizujący do pracy i destabilizujący pracę,
stres w miejscu pracy: warunki fizyczne, warunki materialne, atmosfera,
stres a dążenie do perfekcjonizmu, czyli kiedy warto odpuścić by osiągnąć cel.
Rozpoznanie indywidualnej podatności i odporności na stres:
zachowania wg. C. G. Junga, a indywidualne preferencje dot. stresu,
indywidualny potencjał kształtujący odporność na stres,
ćwiczenie zachowań stresujących i reakcji na sytuacje stresowe,
świadome budowanie odporności na stres.
Radzenie sobie ze stresem:
wybrane metody radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
konstruktywne rozwiązywanie konfliktów opartego o sfery wpływu,
techniki asertywnego zachowania – okno JOHARY,
reakcja na bierność i agresję,
zapisywanie każdego pomysłu,
techniki relaksacyjne i inne techniki pomagające ograniczyć stres.
Konsultacje indywidualne.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane przede wszystkim do pracowników administracji uczelni wyższych, którzy na co dzień pracują z trudnym, roszczeniowym klientem oraz dla wszystkich pozostałych osób, które chcą wzmocnić swoją postawę asertywną.
Metody pracy – mini wykład, dyskusje, opisy przypadków, ćwiczenia oparte na własnym doświadczeniu – indywidualne.
Trener: Karolina Szot