top of page
Stanowczo i profesjonalnie – asertywność w pracy z roszczeniowym studentem i współpracownikiem
Stanowczo i profesjonalnie – asertywność w pracy z roszczeniowym studentem i współpracownikiem

wt., 25 lis

|

Google Meet

Stanowczo i profesjonalnie – asertywność w pracy z roszczeniowym studentem i współpracownikiem

Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 10 listopada 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

25 lis 2025, 08:30 – 14:30

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 10 listopada 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Celem szkolenia jest rozwój umiejętności asertywnej komunikacji w sytuacjach nacisku i nadmiernych roszczeń, przy zachowaniu profesjonalizmu i granic osobistych.



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Asertywność jako narzędzie profesjonalnej komunikacji:

    1. Różnica między uległością, agresją, a asertywnością.

    2. Asertywność jako ochrona granic przy jednoczesnym szacunku do drugiej strony.

    3. Ćwiczenie: "Styl mojej komunikacji – autoanaliza".

    4. Narzędzie: "Model FUKO – jak mówić stanowczo i rzeczowo".

  2. Praca z roszczeniową postawą – rozpoznanie mechanizmów:

    1. Typologia postaw trudnych: student roszczeniowy, współpracownik wymagający.

    2. Skąd się biorą roszczenia? Mechanizmy obronne i potrzeba kontroli.

    3. Ćwiczenie: "Odczytywanie ukrytych komunikatów".

    4. Narzędzie: „Komunikat JA” w sytuacjach napięcia.

  3. Jak stawiać granice i nie dać się wciągnąć w grę emocjonalną:

    1. Zasady wyznaczania granic – jasność, spójność, konsekwencja.

    2. Kiedy „nie” znaczy „nie” – jak odmawiać z klasą i spokojem.

    3. Ćwiczenie: „Asertywna reakcja na presję – scenki i feedback”.

    4. Narzędzie: „Stop – Zastanów się – Odpowiedz” – reakcja zamiast impulsu.

  4. Presja, emocje i reakcje – jak nie wchodzić w konfliktowe schematy:

    1. Emocjonalna samokontrola w sytuacji trudnej interakcji.

    2. Co uruchamia we mnie frustrację? – analiza osobistych wyzwalaczy.

    3. Ćwiczenie: „Rozbroić sytuację – scenariusze trudnych rozmów”.

    4. Narzędzie: „Neutralizacja” – jak zachować spokój i profesjonalizm.



Korzyści dla uczestników:

  • • Umiejętność prowadzenia rozmów w sposób stanowczy, ale bez eskalacji konfliktu

  • • Rozpoznawanie strategii osób roszczeniowych i adekwatne reagowanie

  • • Wzmocnienie poczucia sprawczości i pewności siebie w kontaktach zawodowych

  • • Gotowe narzędzia do natychmiastowego zastosowania w pracy z trudnym studentem lub współpracownikiem



Trener: Małgorzata Żyhałko

Udostępnij

bottom of page