wt., 18 cze
|Google Meet
Trudne sytuacje – agresja, roszczenie, impulsywność
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
18 cze 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Zakres Merytoryczny:
Szkolenie z tematu „Trudne sytuacje – agresja, roszczenie, impulsywność” dostarczy Uczestnikom wiedzy i narzędzi do zrozumienia trudnych i wymagających zjawisk relacyjnych oraz komunikowania się z osobami znajdującymi w stanie agresji, roszczenia lub impulsywności. Każdy z Uczestników będzie miał szansę do pracy w oparciu o rzeczywiste studium przypadku. Walorem tego szkolenia jest łączenie merytorycznej części z praktykowaniem i osadzaniem wiedzy w realiach rzeczywistości zawodowej Uczestników. Dodatkowo szkolenie wyposaży Uczestników w wiedzę i narzędzia z komunikacji motywującej opartej o zasady Dialogu Motywującego, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dialogu empatycznego i elementów interwencji kryzysowej.
Uczestnicy mają możliwość pracy na przykładach ćwiczeniowych, jak i wniesionych z własnej praktyki. Metody pracy na szkoleniu: mini-wykład, prezentacja trenerska, ćwiczenia rozmów w podgrupach i parach treningowych, stop-klatka, dyskusje.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu:
• Nabycie wiedzy na temat radzenia sobie w trudnych sytuacjach agresji, roszczenia lub impulsywności.
• Poszerzenie wiedzy o narzędzie komunikacyjne w sytuacjach: wymagających, trudnych, kryzysowych.
• Pobudzanie wewnętrznej motywacji, wyciszenia i zrozumienia w komunikacji z odbiorcą trudnym.
• Podniesienie komfortu pracy z trudnymi zagadnieniami komunikacyjnymi.
• Dużo praktycznych przykładów, ćwiczeń, technik i narzędzi ułatwiających pracę w różnych warunkach.
• Uzyskane dodatkowe materiały będą stanowiły skrypt narzędzi, które można wykorzystać w pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Postawa agresywna – rodzaje, rozpoznanie i strategie radzenia sobie:
• Agresja w sytuacji relacyjnej – symptomy, objawy i przyczyny.
• Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach.
• Ograniczenia pracy z osobą aresywną, czyli kiedy się wycofać.
• Dobre praktyki i podstawowe błędy w komunikacji.
Moduł 2: Postawa roszczeniowa – rodzaje, rozpoznanie i strategie radzenia sobie:
• Roszczenia w sytuacji relacyjnej – symptomy, objawy i przyczyny.
• Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach.
• Ograniczenia pracy z osobą roszczeniową, czyli kiedy się wycofać.
• Dobre praktyki i podstawowe błędy w komunikacji.
Moduł 3: Postawa impulsywna – rodzaje, rozpoznanie i strategie radzenia sobie:
• Impulsywność w sytuacji relacyjnej – symptomy, objawy i przyczyny.
• Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach.
• Ograniczenia pracy z osobą impulsywną, czyli kiedy się wycofać.
• Dobre praktyki i podstawowe błędy w komunikacji.
Moduł 4: Dialog, który motywuje i wycisza:
• Elementy dialogu motywującego w komunikacji.
• Elementy TSR w komunikacji.
• Zasady komunikacji opartej na empatii.
• Praca i dialog oparty o zasoby, otwartość, bezpieczeństwo i zaufanie.
• Narzędzia i techniki wspierające kontakt.
Moduł 5: Sesja Q&A:
• Sesja z pytaniami i odpowiedziami z grupy.
Trener: Marta Kijanko