top of page
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek  - wsparcie, komunikacja, współpraca
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek  - wsparcie, komunikacja, współpraca

śr., 05 mar

|

Google Meet

Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek - wsparcie, komunikacja, współpraca

Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne

Termin i lokalizacja

05 mar 2025, 09:00 – 15:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 19 lutego 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości czym są zaburzenia lękowo-depresyjne (najczęściej występujące zaburzenia psychiczne u studentów i studentek), w jaki sposób możemy wspierać na uczelniach osoby z depresją, a także jak dostosować komunikację i zasady pracy do potrzeb osób doświadczających depresji.



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Zaburzenia depresyjno-lękowe w środowisku akademickim.

    1. Skala zjawiska wśród studentów i studentek.

    2. Czym są i jak się objawiają wg ICD-11 zaburzenia lękowo-depresyjne?

    3. Najczęściej występujące emocjonalne, poznawcze, behawioralne i somatyczne objawy depresji.

    4. Przyczyny i czynniki ryzyka zaburzeń depresyjno-lękowych.

    5. Wpływ depresji na motywację do nauki, funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne studenta, budowanie relacji z rówieśnikami.

    6. Odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.

  2. Komunikacja i współpraca ze studentem i studentką z zaburzeniem depresyjno-lękowym.

    1. Co mówić, a czego nie mówić?

    2. Zwroty wspierające i zwroty zakazane podczas rozmowy z osobą z depresją.

    3. Jak dostosować formę rozmowy do potrzeb osoby z zaburzeniem depresyjno-lękowym?

    4. Zasady współpracy z osobą z zaburzeniami depresyjno-lękowymi (perspektywa pracownika administracyjnego oraz wykładowcy akademickiego).

  3. Jak pracownik uczelni może wspierać osoby z zaburzeniami depresyjno-lękowymi?

    1. Omówienie dobrych praktyk w ramach uczelni.

    2. Jak poinformować o możliwym w ramach uczelni wsparciu psychologicznym oraz zewnętrzne wsparcie i pomoc - telefony kryzysowe i przydatne numery.

    3. Najczęściej popełniane błędy.

  4. Jak zareagować, kiedy student/studentka zgłasza myśli samobójcze.

    1. Samobójstwa i próby samobójcze w liczbach – skala zjawiska.

    2. Czynniki podnoszące ryzyko zachowań samobójczych – skutki pandemii, wojny, izolacji.

    3. Sygnały ostrzegawcze u osób w kryzysie samobójczym – na co pracownik uczelni powinien zwrócić uwagę.

    4. Powiadamianie służb w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia studentów i współpracowników.

  5. Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne.



Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, analizy doświadczenia, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe.



Trener: Beata Janiczek-Krotowska

Udostępnij

bottom of page