śr., 05 mar
|Google Meet
Zaburzenia depresyjno-lękowe u studentów i studentek - wsparcie, komunikacja, współpraca
Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
05 mar 2025, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 19 lutego 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości czym są zaburzenia lękowo-depresyjne (najczęściej występujące zaburzenia psychiczne u studentów i studentek), w jaki sposób możemy wspierać na uczelniach osoby z depresją, a także jak dostosować komunikację i zasady pracy do potrzeb osób doświadczających depresji.
PROGRAM SZKOLENIA
Zaburzenia depresyjno-lękowe w środowisku akademickim.
Skala zjawiska wśród studentów i studentek.
Czym są i jak się objawiają wg ICD-11 zaburzenia lękowo-depresyjne?
Najczęściej występujące emocjonalne, poznawcze, behawioralne i somatyczne objawy depresji.
Przyczyny i czynniki ryzyka zaburzeń depresyjno-lękowych.
Wpływ depresji na motywację do nauki, funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne studenta, budowanie relacji z rówieśnikami.
Odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.
Komunikacja i współpraca ze studentem i studentką z zaburzeniem depresyjno-lękowym.
Co mówić, a czego nie mówić?
Zwroty wspierające i zwroty zakazane podczas rozmowy z osobą z depresją.
Jak dostosować formę rozmowy do potrzeb osoby z zaburzeniem depresyjno-lękowym?
Zasady współpracy z osobą z zaburzeniami depresyjno-lękowymi (perspektywa pracownika administracyjnego oraz wykładowcy akademickiego).
Jak pracownik uczelni może wspierać osoby z zaburzeniami depresyjno-lękowymi?
Omówienie dobrych praktyk w ramach uczelni.
Jak poinformować o możliwym w ramach uczelni wsparciu psychologicznym oraz zewnętrzne wsparcie i pomoc - telefony kryzysowe i przydatne numery.
Najczęściej popełniane błędy.
Jak zareagować, kiedy student/studentka zgłasza myśli samobójcze.
Samobójstwa i próby samobójcze w liczbach – skala zjawiska.
Czynniki podnoszące ryzyko zachowań samobójczych – skutki pandemii, wojny, izolacji.
Sygnały ostrzegawcze u osób w kryzysie samobójczym – na co pracownik uczelni powinien zwrócić uwagę.
Powiadamianie służb w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia studentów i współpracowników.
Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, analizy doświadczenia, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska