wt., 07 maj
|Google Meet
Asertywna komunikacja ze studentem zagranicznym
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
07 maj 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności asertywnego komunikowania się pracowników uczelni ze studentami zagranicznymi w trudnych sytuacjach tj. roszczeniowość, wywieranie presji i zachowanie agresywne.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim.
a. 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury,
b. określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur,
c. jak studenci z różnych kultur podchodzą do terminowości, ustaleń i zasad.
2. Profesjonalna i asertywna postawa pracownika uczelni.
a. zachowanie agresywne,
b. zachowanie uległe,
c. zachowanie asertywne,
d. konsekwencje w/w zachowań,
e. różnice pomiędzy w/w zachowaniami.
3. Asertywna komunikacja ze studentem z innej nacji w trudnych sytuacjach tj. agresja i roszczeniowość.
a. reagowanie w sytuacji, kiedy studenci zagraniczni nie stosują się do wprowadzonych zasad,
b. dynamika zachowań agresywnych i roszczeniowych u studentów z różnych nacji,
c. stawianie granic z zadbaniem o relację z cudzoziemcem,
d. sztuka odmawiania studentom z uwzględnieniem różnic kulturowych,
e. jak odmawiać łagodnie i stanowczo,
f. reagowanie na presję ze strony studenta,
g. odróżnianie zachowań agresywnych od ekspresji kulturowej,
h. kiedy pracownik uczelni powinien zareagować – sygnały ostrzegawcze,
i. kluczowe zasady mowy ciała w trudnych sytuacjach,
j. sposoby reagowania na zachowania agresywne,
k. analiza najczęściej popełnianych błędów.
4. Podsumowanie szkolenia.
a. zebranie kluczowych zasad asertywnej komunikacji ze studentami zagranicznymi.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska