pt., 12 kwi
|Google Meet
Efektywna komunikacja kulturowa w kontakcie ze studentem/studentką z Ukrainy
Cena: 600 zł netto, 738 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
12 kwi 2024, 09:00 – 15:00
Google Meet
Zapisz się
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności profesjonalnej obsługi studentów z uwzględnieniem różnic kulturowych pomiędzy Polską a Ukrainą. Szczególna uwaga poświęcona będzie rozwijaniu świadomości uczestników w jaki sposób komunikować się ze studentami z Ukrainy, aby budować dobrą atmosferę rozmowy, osiągać wspólne cele i nie popełniać kluczowych błędów wynikających z różnic kulturowych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim:
a. 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury.
b. Określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur.
c. Znaczenie relacji społecznych.
2.Specyfika obsługi studenta zagranicznego – charakterystyka wybranych profili kulturowych:
a. Ukraina.
b. Białoruś.
c. Rosja.
3. Sztuka nawiązywania kontaktu interpersonalnego ze studentem zagranicznym:
a. Znaczenie „pierwszego wrażenia” w profesjonalnej obsłudze studenta.
b. Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej – słowa, postawa, mimika, tembr głosu, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy a różnice kulturowe.
c. Analiza najczęściej popełnianych błędów w obsłudze studentów z innych nacji.
4. Profilaktyka trudnych sytuacji,
a. Właściwa komunikacja w trudnych sytuacjach.
b. Stawianie granic.
c. Reagowanie na zachowania agresywne.
d. Reagowanie w sytuacji, kiedy student porusza trudne tematy związane z wojną.
5. Podsumowanie najważniejszych zasad w obsłudze studenta/studentki z Ukrainy.
6. Konsultacje indywidualne.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska