top of page
Empatia w Akcji – Neurobiologiczne Podejście do Obsługi Studenta - warsztaty dla pracowników administracji akademickiej
Empatia w Akcji – Neurobiologiczne Podejście do Obsługi Studenta - warsztaty dla pracowników administracji akademickiej

pon., 12 maj

|

Google Meet

Empatia w Akcji – Neurobiologiczne Podejście do Obsługi Studenta - warsztaty dla pracowników administracji akademickiej

Cena regularna: 690 zł netto; 848,70 zł brutto Liczba miejsc ograniczona! Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.

Termin i lokalizacja

12 maj 2025, 09:00 – 14:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 28 kwietnia 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA


1. Neurobiologia kontaktu międzyludzkiego – jak działamy na poziomie mózgu? 


Cel: Zrozumienie, jak neurobiologia wpływa na relacje i reakcje w kontakcie z drugim człowiekiem.

  • Mini-wykład: Mechanizmy działania neuronów lustrzanych i ich rola w budowaniu relacji.

  • Ćwiczenie 1: „Lustrzane odbicie” 

  • Dyskusja: Jak zrozumienie procesów mózgowych pomaga w budowaniu relacji z trudnymi studentami?


2. Techniki regulacji emocji – narzędzia do pracy z trudnymi emocjami.


Cel: Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami i wspierania studentów w trudnych sytuacjach.

  • Mini-wykład: Teoria poliwagalna – jak działa autonomiczny układ nerwowy w stresujących sytuacjach?

  • Ćwiczenie 2: „Oddech i uważność” – nauka prostych technik oddechowych i mindfulness, które pomagają w opanowaniu emocji w stresujących momentach.

  • Dyskusja: Jak regulacja własnych emocji wpływa na profesjonalizm i skuteczność w pracy?


3. Budowanie pozytywnej relacji od pierwszego kontaktu.


Cel: Nauka technik skutecznego nawiązywania relacji z różnorodnymi studentami, szczególnie w wymagających sytuacjach.

  • Mini-wykład: Znaczenie pierwszego wrażenia – jak stworzyć atmosferę otwartości i zaufania w kontaktach z studentami?

  • Ćwiczenie 3: „Pierwsze wrażenie” – symulacja sytuacji obsługi studentów, w której uczestnicy ćwiczą pozytywne otwarcie rozmowy (werbalne i niewerbalne).

  • Dyskusja: Jak kultura pierwszego kontaktu wpływa na wizerunek uczelni i jakość współpracy z administracją?


4. Rozpoznawanie i reagowanie na sytuacje kryzysowe.


Cel: Rozpoznawanie objawów sytuacji kryzysowych u studentów i skuteczne reagowanie w granicach swoich kompetencji.

  • Mini-wykład: Jak rozpoznać sygnały stresu, wypalenia lub kryzysu emocjonalnego u studentów?

  • Ćwiczenie 4: „Mapa sytuacji kryzysowych” – analiza scenariuszy trudnych sytuacji (np. student pod wpływem silnych emocji, zaniepokojenie o zdrowie psychiczne studenta) i wypracowanie schematów reagowania.

  • Dyskusja: Jak zachować równowagę między empatią a profesjonalizmem?


5. Profesjonalna komunikacja bez barier – słuchanie i budowanie zaufania.


Cel: Rozwijanie umiejętności skutecznego słuchania i komunikacji, które sprzyjają budowaniu zaufania w relacji ze studentami.

  • Mini-wykład: Zasady profesjonalnej komunikacji (aktywny słuch, unikanie oceniania, jasność przekazu).

  • Ćwiczenie 5: „Dialog bez barier” – praca w grupach nad poprawą komunikacji w scenariuszach realnych sytuacji (np. nieporozumienia z dokumentami, roszczeniowe podejście studenta).

  • Dyskusja: Jak komunikacja wpływa na efektywność obsługi studenta i zmniejsza napięcia?


6. Empatyczne podejście do obsługi studenta.


Cel: Integracja zdobytych umiejętności w praktycznych sytuacjach z codziennej pracy.

  • Ćwiczenie 6: „Role play – trudny student” – symulacje rozmów z różnymi typami studentów (np. studentem roszczeniowym, nadmiernie emocjonalnym, mało komunikatywnym). Uczestnicy ćwiczą techniki empatycznego podejścia i profesjonalnego zarządzania emocjami.

  • Dyskusja: Jak skutecznie wspierać studentów, zachowując jednocześnie swoje granice?



Efekty warsztatów:

  1. Lepsze zrozumienie neurobiologii relacji i regulacji emocji w kontakcie z różnorodnymi studentami.

  2. Rozwinięcie umiejętności budowania empatycznych relacji i skutecznej komunikacji w pracy administracyjnej.

  3. Przygotowanie do rozpoznawania i reagowania na sytuacje kryzysowe w sposób profesjonalny i wspierający.

  4. Wzrost jakości obsługi studenta i atmosfery współpracy na uczelni.


Grupa docelowa: Pracownicy administracji uczelnianej, biur obsługi studentów, dziekanatów oraz osoby zajmujące się wsparciem studentów na uczelniach.


Cel warsztatów: Rozwinięcie umiejętności budowania empatycznych relacji w pracy z różnorodnymi studentami poprzez zastosowanie neurobiologii kontaktu międzyludzkiego, technik regulacji emocji i skutecznej komunikacji.



Trener: Karolina Szot



Udostępnij

bottom of page