top of page
Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi
Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi

pon., 15 wrz

|

Google Meet

Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi

Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 1 września 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

15 wrz 2025, 08:00 – 14:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI



Promocja przy zgłoszeniu do 1 września 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości w zakresie możliwości ułatwienia funkcjonowania na uczelni wyższej studentów z zaburzeniami psychicznymi. Kluczowym celem szkolenia jest również rozwijanie umiejętności komunikowania się ze studentami z zaburzeniami psychicznymi a także zadbanie o własny dobrostan w trudnych sytuacjach.


Adresaci: Nauczyciele akademiccy, pracownicy dziekanatów i sekretariatów oraz pracownicy biur mających bezpośredni kontakt ze studentem.



PROGRAM SZKOLENIA


1. Zaburzenia psychiczne a uczelnie:

    a. czym jest zaburzenie psychiczne?

    b. skala problemu w środowisku akademickim,

    c. odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.


2. Kluczowe zaburzenia psychiczne zgodnie z międzynarodową klasyfikacją zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania ICD-10:

     a. zaburzenia afektywne (depresyjne, dwubiegunowe),

     b. zaburzenia psychotyczne (schizofrenia, urojeniowe),

     c. zaburzenia nerwicowe (dysocjacyjne, lękowe),

     d. zaburzenia osobowości (m.in. osobowość dyssocjalna, psychopatyczna, narcystyczna, bierno-agresywna, paranoiczna, socjopatyczna), zaburzenia odżywiania,

     e. zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki),

     f. zaburzenia zachowania osób dorosłych,

     g. odróżnianie zaburzeń psychicznych od agresji i roszczeniowości.


3. Jak komunikować się ze studentami z zaburzeniami psychicznymi:

     a. budowanie atmosfery opartej na tolerancji, otwartości, bezpieczeństwie i zaufaniu,

     b. wsparcie studenta i informowanie o możliwościach uzyskania specjalistycznej pomocy,

     c. technika dialogu wyciszającego i domykającego trudne emocje studenta z zaburzeniem,

     d. reagowanie w trudnych sytuacjach.


4. Jak zareagować w sytuacji kontaktu ze studentem zachowującym się w sposób agresywny/roszczeniowy:

     a. techniki reagowania na agresję.


5. Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne:

     a. zebranie kluczowych zasad komunikowania się i wspierania studentów z zaburzeniami psychicznymi.



Trener: Beata Janiczek-Krotowska

Udostępnij

bottom of page