

pon., 15 wrz
|Google Meet
Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi
Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 1 września 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
15 wrz 2025, 08:00 – 14:00
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 1 września 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości w zakresie możliwości ułatwienia funkcjonowania na uczelni wyższej studentów z zaburzeniami psychicznymi. Kluczowym celem szkolenia jest również rozwijanie umiejętności komunikowania się ze studentami z zaburzeniami psychicznymi a także zadbanie o własny dobrostan w trudnych sytuacjach.
Adresaci: Nauczyciele akademiccy, pracownicy dziekanatów i sekretariatów oraz pracownicy biur mających bezpośredni kontakt ze studentem.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zaburzenia psychiczne a uczelnie:
a. czym jest zaburzenie psychiczne?
b. skala problemu w środowisku akademickim,
c. odpowiedzialność i rola pracownika uczelni.
2. Kluczowe zaburzenia psychiczne zgodnie z międzynarodową klasyfikacją zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania ICD-10:
a. zaburzenia afektywne (depresyjne, dwubiegunowe),
b. zaburzenia psychotyczne (schizofrenia, urojeniowe),
c. zaburzenia nerwicowe (dysocjacyjne, lękowe),
d. zaburzenia osobowości (m.in. osobowość dyssocjalna, psychopatyczna, narcystyczna, bierno-agresywna, paranoiczna, socjopatyczna), zaburzenia odżywiania,
e. zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki),
f. zaburzenia zachowania osób dorosłych,
g. odróżnianie zaburzeń psychicznych od agresji i roszczeniowości.
3. Jak komunikować się ze studentami z zaburzeniami psychicznymi:
a. budowanie atmosfery opartej na tolerancji, otwartości, bezpieczeństwie i zaufaniu,
b. wsparcie studenta i informowanie o możliwościach uzyskania specjalistycznej pomocy,
c. technika dialogu wyciszającego i domykającego trudne emocje studenta z zaburzeniem,
d. reagowanie w trudnych sytuacjach.
4. Jak zareagować w sytuacji kontaktu ze studentem zachowującym się w sposób agresywny/roszczeniowy:
a. techniki reagowania na agresję.
5. Podsumowanie szkolenia i konsultacje indywidualne:
a. zebranie kluczowych zasad komunikowania się i wspierania studentów z zaburzeniami psychicznymi.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska