top of page
Koordynator dostępności w praktyce – jak skutecznie wdrożyć i raportować dostępność w 2025 roku
Koordynator dostępności w praktyce – jak skutecznie wdrożyć i raportować dostępność w 2025 roku

pt., 10 paź

|

Google Meet

Koordynator dostępności w praktyce – jak skutecznie wdrożyć i raportować dostępność w 2025 roku

Cena regularna: 750 zł netto, 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 26 września 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

10 paź 2025, 08:30 – 14:30

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI 


Promocja przy zgłoszeniu do 26 września 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Wyzwania jakie stoją przed koordynatorami dostępności

  2. Uwzględnianie osób ze szczególnymi potrzebami w zamówieniach publicznych

    1. wymogi jakie winne być uwzględnione w zakresie potrzeb osób z ograniczeniem dostępności w siwz

    2. uwarunkowania zawierania właściwych zapisów w umowach na dostarczenie usług lub dóbr materialnych,

    3. zamówienia publiczne w zakresie zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej

  3. W jaki sposób mam zapewniać dostępność w małej jednostce?

  4. Planowanie i wdrażanie działań na rzecz poprawienia dostępności

    1. podstawowe pojęcia dot. : barier, dostępności, osoby ze szczególnymi potrzebami, - projektowanie oraz usprawniania dla właściwego przeprowadzenia audytu.

    2. zakres audytu organizacji,

    3. standaryzacja procesów audytowych i kontrolnych dla kilku jednostek lub podmiotów

    4. przykłady różnych rozwiązań – wdrożone plany

    5. dobre praktyki,

    6. przygotowanie się do stworzenia raportu w 2025 roku

    7. raport z audytu architektonicznego – warsztaty – jak przeprowadzić taki audyt w swojej jednostce,

  5. Rola koordynatora ds. dostępności

    1. ustanowienie koordynatora w organizacjach – powoływanie, odwoływanie oraz uruchamianie procedur w tym zakresie,

    2. status, charakterystyka i wymagane umiejętności koordynatora ds. dostępności,

    3. zadania koordynatora lub zespołu ds. dostępności

    4. analiza planów i przygotowanie planów na przyszłość

    5. współuczestniczenie w tworzeniu planów działania

    6. systemy monitorowania już wprowadzanych działań i cykliczne aktualizowanie planów

  6. Obowiązki instytucji publicznych - wymagania jakie muszą być realizowane z zakresu dostępności :

    1. architektonicznej – pomieszczenia pracy, ciągi komunikacyjne, sale,

    2. cyfrowej – strona www., dane na BIP, komunikatory społecznościowe

    3. informacyjno – komunikacyjnej – organizacja działań mających na celu efektywną i skuteczną pomoc osobom z ograniczoną dostępnością

    4. dostęp alternatywny - jak organizować i zapewniać

  7. Możliwość złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności

    1. wzór wniosku o zapewnienie dostępności

    2. składanie wniosku o zapewnienie dostępności alternatywnej

    3. procedura rozpatrywania złożonych wniosków o zapewnienie dostępności

    4. skarga na brak zapewnienia dostępności i postępowanie prowadzone przez Prezesa PFRON

    5. podmioty uprawnione do złożenia skargi

  8. Kary za brak zapewnienia dostępności



Trener: Daniel Pałyga

Udostępnij

bottom of page