

śr., 19 lis
|Google Meet
Mobbing, molestowanie, nierówne traktowanie w zatrudnieniu i dyskryminacja w miejscu pracy
Cena regularna: 750 zł netto, 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 5 listopada 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
19 lis 2025, 08:30 – 14:30
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 5 listopada 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Cele
Wskazanie najnowszych uregulowań w temacie mobbingu, molestowania, dyskryminacji oraz nierównego traktowania w zatrudnieniu. Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z przykładami praktycznymi dla osób zarządzających. Osoby kierujące otrzymają wskazówki jak diagnozować poszczególne zjawiska oraz jak znaleźć najlepsze rozwiązanie w przypadku pojawienia nie niekorzystnych zjawisk. Na szkoleniu są przedstawiane praktyczne rozwiązania w zakresie stosowania najskuteczniejszych uregulowań i najlepszych praktyk wskazywanych przez byłego Inspektora Pracy.
Adresaci
Pracodawcy, osoby zarządzające, pracownicy działów kadr i płac.
Korzyści
Zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami, najlepszymi rozwiązaniami oraz wskazanie zagrożeń dla organizacji dotyczące zapobiegania, diagnozowania i rozwiązywania trudnych sytuacji w organizacji.
PROGRAM SZKOLENIA
Mobbing, dyskryminacja, konflikt, itd. czyli jak ma się zachować pracodawca:
przyjmowanie zgłoszeń,
ustalanie stanów faktycznych,
pierwsze decyzje po zgłoszeniu,
jak się powiedziało „a” to co dalej?
co zrobić z osobami którym się tylko wydawało?
jak chronić się przed fałszywymi oskarżeniami?
Definicja dyskryminacji:
co to jest dyskryminacja bezpośrednia,
czym charakteryzuje się dyskryminacja pośrednia,
co oznacza mobbing dla organizacji,
jakie zmiany obowiązują od 07.09.2019 r. w zakresie mobbingu,
jaki jest wpływ dyskryminacji, nierównego traktowania na relacje ze związkami zawodowymi.
Pojęcie molestowania i jego zakres:
molestowanie i inne niewłaściwe zachowania się w relacjach z pracownikiem i pracodawcą,
molestowanie seksualne,
zapobieganie niewłaściwym relacjom – kodeksy etyki i inne regulaminy.
Przyczyny dyskryminacji:
zakres ustawowego katalogu przyczyn dyskryminacji,
przykładowe przyczyny spoza katalogu ustawowego,
nierówne warunki pracy i dyskryminacja w trakcie trwania stosunku pracy,
dyskryminacja w wynagradzaniu.
Nierówne traktowanie nie będące dyskryminacją:
"dyskryminacja" ustawowa (ustawowe uprzywilejowanie niektórych pracowników),
inne względy różnicowania sytuacji pracowników nie będące dyskryminacją.
Typowe działania mobbingowe:
wybrane klasyfikacje działań mobbingowych,
rodzaje mobbingu,
manipulacje w mobbingu - zarys problemu,
środki ochrony pracownika: odszkodowanie, możliwość rozwiązania stosunku pracy z winy pracodawcy.
Odróżniania zwykłych konfliktów interpersonalnych od konfliktów o znamionach mobbingu:
konflikt a mobbing - główne różnice,
diagnoza sytuacji konfliktowych.
Osobowość mobbera, osobowość ofiary:
cechy charakterystyczne mobberów,
cechy charakterystyczne ofiar,
problem odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu.
Metody radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy:
wymiar indywidualny,
wymiar organizacyjny.
Procedury unikania dyskryminacji, molestowania, nierównego traktowania i mobbingu:
postanowienia regulaminów pracy i płacy, regulaminów wynagradzania,
wewnętrzna polityka antymobbingowa ,
monitorowanie panujących w firmie procedur i zwyczajów,
najlepsze praktyki w zakresie unikania dyskryminacji, molestowania, nierównego traktowania i mobbingu oraz wskazania jak na takie zjawiska
znaleźć najskuteczniejsze rozwiązania z punku widzenia organizacji.
Komisja wewnętrzna:
zakres prac dotyczących mobbingu,
analiza zgłoszeń dot. dyskryminacji,
rozwiązywanie konfliktów,
weryfikacja i ocena zachowań noszących znamiona molestowania.
Metody pracy
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań oraz rozwiązywania tematów i zagadnień przedstawianych przez uczestników szkolenia z ukierunkowaniem odpowiedzi na sytuację osób kierujących pracownikami.
Trener: Daniel Pałyga