top of page
Nauczanie problemowe (Problem Based Learning)
Nauczanie problemowe (Problem Based Learning)

wt., 28 paź

|

Google Meet

Nauczanie problemowe (Problem Based Learning)

Cena regularna: 750 zł netto; 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 14 października 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis.  Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

28 paź 2025, 08:00 – 16:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI 


Promocja przy zgłoszeniu do 14 października 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

 Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Wprowadzenie do PBL

    1. Przywitanie z uczestnikami - poznanie

    2. Przedstawienie celów kursu

    3. Omówienie znaczenia PBL w nauczaniu z uwzględnieniem różnic nauczania zdalnego i stacjonarnego

    4. PBL a metudyki zwinne zarządzania

    5. Podsumowanie

  2. Teoria nauczania problemowego/projektowego

    1. Definicja PBL i jego elementy

    2. Ćwiczenie

    3. Rola studenta w PBL

    4. Pytanie

    5. Rola nauczyciela w PBL

    6. Pytanie

    7. Podsumowanie

  3. Etapy realizacji projektu edukacyjnego

    1. Faza planowania: wybór tematu, celów i oczekiwań

    2. Ćwiczenie

    3. Faza realizacji: metody pracy zespołowej, zarządzanie czasem

    4. Pytanie

    5. Faza prezentacji: metody prezentacji wyników

    6. Pytanie

    7. Faza ewaluacji: ocena procesu i rezultatów - sposoby z uwzględnieniem samooceny

    8. Podsumowanie

  4. Praktyczne zastosowanie PBL

    1. Tworzenie własnego projektu edukacyjnego

    2. Warsztat - Praca w grupach: wybór tematu, planowanie działań

    3. Prezentacja pomysłów grupowych

    4. Ewaluacja : ocena międzygrupowa i samoocena

    5. Podsumowanie

  5. Wyzwania i trudności w PBL

    1. Rola grup i zespołów w PBL

    2. Pytanie

    3. Sposoby zaangażowania uczniów do aktywności

    4. Cwiczenie

    5. Rola ewaluacji i feedbacku w PBL

    6. Rola czasu w PBL

    7. PBL w e-learningu

    8. Podsumowanie

  6. Narzędzia PBL

    1. Jak projektować zadania w PBL

    2. Pytanie

    3. Jak projektować scenariusze lekcji w PBL

    4. Pytanie

    5. Jak projektować ewaluację w PBL

    6. Podsumowanie

  7. Wyzwania i trudności w PBL

    1. Implementacja PBL w nauczaniu

    2. Skuteczność metody z uwzględnieniem design thinking

    3. Dyskusja

    4. Podsumowanie i zakończenie szkolenia



Trener: Anna Tomczyk

Udostępnij

bottom of page