

pt., 01 sie
|Google Meet
Przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach wyższych
- jak zaangażować najmłodsze pokolenia do efektywnej pracy Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto
Termin i lokalizacja
01 sie 2025, 08:00 – 14:00
Google Meet
Zapisz się
Celem szkolenia jest doskonalenie ważnej umiejętności efektywnego zaplanowania i poprowadzenia angażujących i efektywnych zajęć dla studentów i studentek z najmłodszych pokoleń w środowisku akademickim. Szczególna uwaga poświęcona zostanie zwiększaniu świadomości jakie są potrzeby komunikacyjne (w zakresie feedbacku) i edukacyjne przedstawicieli pokolenia Z i Alfa.
Metody pracy: ćwiczenia indywidulane, ćwiczenia grupowe, dyskusje moderowane, mini-wykłady, symulacje, burza mózgów, analizy doświadczenia.
PROGRAM SZKOLENIA
Planowanie zajęć z uwzględnieniem współczesnej wiedzy o procesach uczenia się osób dorosłych.
Jak uczą się osoby dorosłe?
Potrzeby i oczekiwania pokolenia Z i Alfa.
Jak komunikować się z pokoleniem Z i Alfa?
Dostosowanie formy zajęć do pokolenia Z.
Dobre praktyki.
Cykl Kolba.
Analiza najczęściej popełnianych błędów.
Techniki aktywizacji grupy.
Zarządzanie energią - metody podnoszące energię, zaangażowanie i zainteresowanie grupy.
Zarządzanie czasem dydaktycznym i strukturą zajęć w oparciu o wiedzę psychologiczną.
Różnicowanie form aktywności studentów w trakcie zajęć.
Uczenie poprzez aktywność i działanie.
Wybór najskuteczniejszej techniki w zależności od formy zajęć, tematu i grupy.
Mocne strony i zagrożenia poszczególnych metod aktywnych.
Skuteczne techniki informacji zwrotnej (feedbacku).
Korzyści wynikające z efektywnego przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej.
Jak budować efektywną informację zwrotną do studenta/studentki, aby nie uruchamiać postawy obronnej.
4 kluczowe sposoby przekazywania informacji zwrotnych do studentów i studentek w zależności od sytuacji.
Budowanie jasnych i czytelnych komunikatów.
Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
Rozwijanie atmosfery wsparcia, zrozumienia i współpracy.
Podsumowanie i zebranie kluczowych wniosków.
Refleksja nad własną praktyką dydaktyczną i zaplanowanie wprowadzenia nowych umiejętności w życie zawodowe.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska