top of page
Przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach wyższych
Przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach wyższych

pt., 01 sie

|

Google Meet

Przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkołach wyższych

- jak zaangażować najmłodsze pokolenia do efektywnej pracy Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto

Termin i lokalizacja

01 sie 2025, 08:00 – 14:00

Google Meet

Zapisz się

Celem szkolenia jest doskonalenie ważnej umiejętności efektywnego zaplanowania i poprowadzenia angażujących i efektywnych zajęć dla studentów i studentek z najmłodszych pokoleń w środowisku akademickim. Szczególna uwaga poświęcona zostanie zwiększaniu świadomości jakie są potrzeby komunikacyjne (w zakresie feedbacku) i edukacyjne przedstawicieli pokolenia Z i Alfa.


Metody pracy: ćwiczenia indywidulane, ćwiczenia grupowe, dyskusje moderowane, mini-wykłady, symulacje, burza mózgów, analizy doświadczenia.



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Planowanie zajęć z uwzględnieniem współczesnej wiedzy o procesach uczenia się osób dorosłych.

    1. Jak uczą się osoby dorosłe?

    2. Potrzeby i oczekiwania pokolenia Z i Alfa.

    3. Jak komunikować się z pokoleniem Z i Alfa?

    4. Dostosowanie formy zajęć do pokolenia Z.

    5. Dobre praktyki.

    6. Cykl Kolba.

    7. Analiza najczęściej popełnianych błędów.

  2. Techniki aktywizacji grupy.

    1. Zarządzanie energią - metody podnoszące energię, zaangażowanie i zainteresowanie grupy.

    2. Zarządzanie czasem dydaktycznym i strukturą zajęć w oparciu o wiedzę psychologiczną.

    3. Różnicowanie form aktywności studentów w trakcie zajęć.

    4. Uczenie poprzez aktywność i działanie.

    5. Wybór najskuteczniejszej techniki w zależności od formy zajęć, tematu i grupy. 

    6. Mocne strony i zagrożenia poszczególnych metod aktywnych.

  3. Skuteczne techniki informacji zwrotnej (feedbacku).

    1. Korzyści wynikające z efektywnego przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej.

    2. Jak budować efektywną informację zwrotną do studenta/studentki, aby nie uruchamiać postawy obronnej. 

    3. 4 kluczowe sposoby przekazywania informacji zwrotnych do studentów i studentek w zależności od sytuacji. 

    4. Budowanie jasnych i czytelnych komunikatów. 

    5. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego. 

    6. Rozwijanie atmosfery wsparcia, zrozumienia i współpracy. 

  4. Podsumowanie i zebranie kluczowych wniosków. 

    1. Refleksja nad własną praktyką dydaktyczną i zaplanowanie wprowadzenia nowych umiejętności w życie zawodowe. 



Trener: Beata Janiczek-Krotowska

Udostępnij

bottom of page