śr., 16 paź
|Google Meet
Różnice kulturowe w obsłudze studenta w biurze uczelni
Oferta specjalna: 510 zł netto, 627,30 zł brutto Cena zawiera: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne
Termin i lokalizacja
16 paź 2024, 08:30 – 14:30
Google Meet
Zapisz się
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności profesjonalnej obsługi studentów z uwzględnieniem różnic kulturowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie rozwijaniu świadomości uczestników w jaki sposób komunikować się ze studentami z innych nacji, aby budować dobrą atmosferę rozmowy i nie popełniać kluczowych błędów wynikających z różnic kulturowych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim:
a. 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury,
b. określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur,
c. znaczenie relacji społecznych czyli: dystansu społecznego, ceremonii, stosunku do czasu i terminowych zobowiązań.
2. Specyfika obsługi studenta zagranicznego – charakterystyka wybranych profili kulturowych:
a. Ukraina, Białoruś, Rosja,
b. Hiszpania, Włochy,
c. Francja, Anglia, Niemcy,
d. Uzbekistan, Kazachstan,
e. Kenia, Zimbabwe,
f. Turcja,
g. Indie,
h. Japonia, Chiny.
3. Sztuka nawiązywania kontaktu interpersonalnego ze studentem zagranicznym:
a. znaczenie „pierwszego wrażenia” w profesjonalnej obsłudze studenta,
b. rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej – słowa, postawa, mimika, tembr głosu, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy a różnice kulturowe.
4. Analiza najczęściej popełnianych błędów w obsłudze studentów z innych nacji:
a. komunikacja ze studentami z krajów arabskich i muzułmańskich,
b. profilaktyka trudnych sytuacji,
c. właściwa komunikacja w trudnych sytuacjach.
5. Podsumowanie najważniejszych zasad w obsłudze studenta zagranicznego.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska