top of page
Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością – zasady tworzenia warunków kształcenia
Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością – zasady tworzenia warunków kształcenia

pt., 13 lut

|

Google Meet

Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością – zasady tworzenia warunków kształcenia

Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 30 stycznia 2026 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

13 lut 2026, 09:00 – 15:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI 


Promocja przy zgłoszeniu do 30 stycznia 2026 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Studenci i doktoranci z niepełnosprawnością na uczelniach – podstawy prawne:

    1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej,

    2. Karta Praw Osób Niepełnosprawnych,

    3. ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

    4. konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych,

    5. standardowe Zasady Wyrównywania Szans osób niepełnosprawnych. Rezolucja 48/96 Organizacja Narodów Zjednoczonych,

    6. Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce:

      • prawa i obowiązki studentów i doktorantów,

      • obowiązki uczelni wyższych wobec studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami.

  2. Rodzaje niepełnosprawności i wynikające z nich bariery w procesie kształcenia:

    1. bariery techniczno – organizacyjne,

    2. bariery społeczno – mentalne,

    3. indywidualne bariery personalne,

    4. bariery dydaktyczne:

      • bariery dydaktyczne studentów z niepełnosprawnością ruchową,

      • bariery dydaktyczne studentów z dysfunkcjami wzroku,

      • bariery dydaktyczne studentów z dysfunkcjami słuchu,

      • bariery dydaktyczne studentów z niepełnosprawnością psychiczną,

      • bariery dydaktyczne studentów z dysleksją,

      • bariery dydaktyczne studentów z dysleksją.

    5. Bariery studentów chorych przewlekle.

  3. Tworzenie długofalowej strategii uczelni w zakresie modelu kształcenia studentów i doktorantów z niepełnosprawnością.

  4. Erasmus+, a studenci z niepełnosprawnościami.

  5. Inne programy wspierające poza sektorem szkolnictwa wyższego.



Trener: Jolanta Urbańska

Udostępnij

bottom of page