top of page
Trauma i odporność psychiczna w pracy z ludźmi
Trauma i odporność psychiczna w pracy z ludźmi

pt., 17 paź

|

Google Meet

Trauma i odporność psychiczna w pracy z ludźmi

Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 3 października 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

17 paź 2025, 09:00 – 15:00

Google Meet

Zapisz się

Zakres merytoryczny

Szkolenie dostarczy uczestnikom wiedzy i narzędzi dotyczących rozumienia zjawiska traumy, jej konsekwencji oraz wpływu na osoby wspierające. Szczególny nacisk zostanie położony na zagrożenia związane z traumą wtórną i współczującą oraz rozwijanie odporności psychicznej. Uczestnicy będą ćwiczyć także techniki samoregulacji i bezpiecznej komunikacji z osobami w kryzysie.


Korzyści z uczestnictwa:

  • Zrozumienie mechanizmów traumy i jej wpływu na osoby pomagające.

  • Umiejętność rozpoznawania objawów przeciążenia i traumy wtórnej.

  • Rozwój odporności psychicznej i samoregulacji.

  • Poznanie technik komunikacji wspierającej i bezpiecznego prowadzenia rozmów.

  • Wyposażenie w praktyczne narzędzia do pracy z osobami w kryzysie.


PROGRAM SZKOLENIA


  1. Wprowadzenie do traumy i odporności psychicznej 

    1. Definicja i rodzaje traumy 

    2. Objawy traumy u osób wspierających i u podopiecznych 

    3. Dyskusja: doświadczenia uczestników, przykłady z pracy

  2. Trauma wtórna i współczująca – zagrożenia dla pomagaczy

    1. Jak rozpoznać objawy przeciążenia

    2. Mechanizmy przenoszenia stresu

    3. Ćwiczenie: autoanaliza symptomów przeciążenia

  3. Odporność psychiczna – rozwój i wzmacnianie zasobów

    1. Modele odporności psychicznej

    2. Strategie wzmacniania odporności w pracy zawodowej

  4. Techniki samoregulacji i przeciwdziałania przeciążeniu

    1. Ćwiczenia oddechowe, wizualizacje, krótkie techniki mindfulness

    2. Praca w parach: scenariusze stresowe – co możesz zrobić w danej sytuacji

  5. Bezpieczna komunikacja z osobą w kryzysie

    1. Podstawy komunikacji wspierającej

    2. Rozpoznawanie emocji, aktywne słuchanie

    3. Symulacje rozmów kryzysowych

  6. Dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi, refleksja grupowa.



Trener: Alicja Szmidka

Udostępnij

bottom of page