top of page
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni

pon., 11 gru

|

Hotel Smart w Gdańsku

Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni

Cena: 1390 zł netto, 1709.70 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat, - wyżywienie (obiad, przerwy kawowe), - zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą, (cena nie zawiera noclegu). Koszt noclegu: - 240 zł - pokój 1 os. - 280 zł - pokój 2 os.

Rejestracja jest zamknięta
Zobacz inne wydarzenia

Termin i lokalizacja

11 gru 2023, 10:00 – 12 gru 2023, 16:00

Hotel Smart w Gdańsku, Juliusza Słowackiego 3, 80-257 Gdańsk, Polska

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI  

Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni. Budowanie asertywnej postawy

Cel szkolenia: Szkolenie ma na celu nabycie umiejętności asertywnej odmowy, opinii, prośby i postawy. Nabycie postawy asertywnej w pracy z klientem roszczeniowym. Poznanie technik stosowanych w asertywności. Przekazanie podstawowej wiedzy na temat postawy asertywnej. Analiza zachowań trudnego klienta w kontekście postawy asertywnej. Poznanie technik wzmacniających zachowanie asertywne.    

PROGRAM SZKOLENIA 

Dzień I

1. Czym jest a czym nie jest asertywność w sytuacjach m.in. zawodowych:

     a. asertywność – podstawowe pojęcia,

     b. komunikat typu „Ja”,

     c. schemat asertywnej odmowy.

2. Sztuka zarządzania rozmową:

     a. asertywność a agresja,

     b. wskazanie na zachowania agresywne, bierne i asertywne w relacji pracownik uczelni -klient,

     c. techniki asertywności.

3. Budowanie asertywnej postawy w dziekanacie i sekretariacie:

     a. asertywność w pracy z klientem – najważniejsze elementy,

     b. techniki asertywności wykorzystywane w pracy z trudnym klientem,

     c. techniki radzenia sobie z presją i manipulacją klienta,

     d. asertywne odmawianie współpracownikom,

     e. reagowanie na różne formy krytyki,

     f. zapobieganie trudnym sytuacjom, czyli sposoby sprawnej obsługi głównych typów klientów/studentów.

4. Podsumowanie i konsultacje indywidualne z Trenerem.

Dzień II

1. Czym jest stres?

     a. mechanizm powstawania stresu w miejscu pracy,

     b. identyfikacja symptomów stresu – jak rozpoznać zachowania stresowe,

     c. stres korzystny i niekorzystny – mobilizujący do pracy i destabilizujący pracę,

     d. stres w miejscu pracy: warunki fizyczne, warunki materialne, atmosfera,

     e. stres a dążenie do perfekcjonizmu, czyli kiedy warto odpuścić by osiągnąć cel.

2. Rozpoznanie indywidualnej podatności i odporności na stres:

     a. zachowania wg. C. G. Junga, a indywidualne preferencje dot. stresu,

     b. indywidualny potencjał kształtujący odporność na stres,

     c. ćwiczenie zachowań stresujących i reakcji na sytuacje stresowe,

     d. świadome budowanie odporności na stres.

3. Radzenie sobie ze stresem:

     a. wybrane metody radzenia sobie z negatywnymi emocjami,

     b. konstruktywne rozwiązywanie konfliktów opartego o sfery wpływu,

     c. techniki asertywnego zachowania – okno JOHARY,

     d. reakcja na bierność i agresję,

     e. zapisywanie każdego pomysłu,

     f. techniki relaksacyjne i inne techniki pomagające ograniczyć stres.

4. Konsultacje indywidualne. 

Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane przede wszystkim do pracowników administracji uczelni wyższych, którzy na co dzień pracują z trudnym, roszczeniowym klientem oraz dla wszystkich pozostałych osób, które chcą wzmocnić swoją postawę asertywną.

Metody pracy – mini wykład, dyskusje, opisy przypadków, ćwiczenia oparte na własnym doświadczeniu – indywidualne.

 

Trener: Karolina Szot

Udostępnij

bottom of page