czw., 13 cze
|WenderEDU Business Center, Wrocław
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni
Cena: 1450 zł netto, 1783,50 zł brutto Liczba miejsc jest ograniczona! Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat, - wyżywienie (obiad, przerwy kawowe), - zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą (cena nie zawiera noclegu). Koszt noclegu: - 225 zł - pokój 1 os. - 275 zł - pokój 2 os.
Termin i lokalizacja
13 cze 2024, 09:00 – 14 cze 2024, 15:00
WenderEDU Business Center, Wrocław, Świętego Józefa 1/3, 50-329 Wrocław, Polska
Zapisz się
Brak wolnych miejsc.
Zapraszamy na edycję szkolenia w Gdańsku w dniach 19-20 września 2024 r.
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu i sekretariatu uczelni.
Budowanie asertywnej postawy oraz techniki radzenia sobie ze stresem w pracy
Cel szkolenia: Szkolenie ma na celu nabycie umiejętności asertywnej odmowy, opinii, prośby i postawy. Nabycie postawy asertywnej w pracy z klientem roszczeniowym. Poznanie technik stosowanych w asertywności. Przekazanie podstawowej wiedzy na temat postawy asertywnej. Analiza zachowań trudnego klienta w kontekście postawy asertywnej. Poznanie technik wzmacniających zachowanie asertywne.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
1. Czym jest a czym nie jest asertywność w sytuacjach m.in. zawodowych:
a. asertywność – podstawowe pojęcia,
b. komunikat typu „Ja”,
c. schemat asertywnej odmowy.
2. Sztuka zarządzania rozmową:
a. asertywność a agresja,
b. wskazanie na zachowania agresywne, bierne i asertywne w relacji pracownik uczelni -klient,
c. techniki asertywności.
3. Budowanie asertywnej postawy w dziekanacie i sekretariacie:
a. asertywność w pracy z klientem – najważniejsze elementy,
b. techniki asertywności wykorzystywane w pracy z trudnym klientem,
c. techniki radzenia sobie z presją i manipulacją klienta,
d. asertywne odmawianie współpracownikom,
e. reagowanie na różne formy krytyki,
f. zapobieganie trudnym sytuacjom, czyli sposoby sprawnej obsługi głównych typów klientów/studentów.
4. Podsumowanie i konsultacje indywidualne z Trenerem.
Dzień II
1. Czym jest stres?
a. mechanizm powstawania stresu w miejscu pracy,
b. identyfikacja symptomów stresu – jak rozpoznać zachowania stresowe,
c. stres korzystny i niekorzystny – mobilizujący do pracy i destabilizujący pracę,
d. stres w miejscu pracy: warunki fizyczne, warunki materialne, atmosfera,
e. stres a dążenie do perfekcjonizmu, czyli kiedy warto odpuścić by osiągnąć cel.
2. Rozpoznanie indywidualnej podatności i odporności na stres:
a. zachowania wg. C. G. Junga, a indywidualne preferencje dot. stresu,
b. indywidualny potencjał kształtujący odporność na stres,
c. ćwiczenie zachowań stresujących i reakcji na sytuacje stresowe,
d. świadome budowanie odporności na stres.
3. Radzenie sobie ze stresem:
a. wybrane metody radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
b. konstruktywne rozwiązywanie konfliktów opartego o sfery wpływu,
c. techniki asertywnego zachowania – okno JOHARY,
d. reakcja na bierność i agresję,
e. zapisywanie każdego pomysłu,
f. techniki relaksacyjne i inne techniki pomagające ograniczyć stres.
4. Konsultacje indywidualne.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane przede wszystkim do pracowników administracji uczelni wyższych, którzy na co dzień pracują z trudnym, roszczeniowym klientem oraz dla wszystkich pozostałych osób, które chcą wzmocnić swoją postawę asertywną.
Metody pracy – mini wykład, dyskusje, opisy przypadków, ćwiczenia oparte na własnym doświadczeniu – indywidualne.
Uwaga! Przy zgłoszeniu 2 osób otrzymają Państwo 10% rabatu (cena po rabacie 1305 zł.)*
*szkolenia finansowane ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. W przypadku uczelni niepublicznych do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Trener: Karolina Szot