

czw., 20 mar
|Łódź | Hotel Iness
Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu, sekretariatu i biura uczelni
Cena regularna: 1650 zł netto; 2029,50 zł brutto, Promocja przy zgłoszeniu do 18 lutego: - jednej lub dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu, - trzech osób i więcej otrzymają Państwo 15% rabatu. Cena szkolenia nie zawiera noclegu.
Termin i lokalizacja
20 mar 2025, 10:00 – 21 mar 2025, 15:00
Łódź | Hotel Iness, Gen. Walerego Wróblewskiego 19/23, 93-578 Łódź, Polska
Zapisz się
Szkolenie zostało odwołane.
Promocja! Przy zgłoszeniu do 18 lutego otrzymają Państwo:
- 10% rabatu przy zgłoszeniu jednej lub dwóch osób. Cena po rabacie wynosi 1 485 zł.* za 1 osobę
- 15% rabatu przy zgłoszeniu trzech osób i więcej. Cena po rabacie wynosi 1 402,50 zł.* za 1 osobę
Gwarantujemy:
- materiały i Certyfikat,
- wyżywienie (obiady, przerwy kawowe),
- zapewnienie noclegu za dodatkową opłatą.
Koszt noclegu ze śniadaniem:
- 229 zł - pokój 1 os.
- 339 zł - pokój 2 os.
*szkolenia finansowane ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. W przypadku uczelni niepublicznych do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Szkolenie: Warsztat rozwoju kompetencji interpersonalnych pracownika dziekanatu, sekretariatu i biura uczelni. Budowanie asertywnej postawy oraz techniki radzenia sobie ze stresem w pracy
Celem warsztatu jest rozwój kluczowych kompetencji interpersonalnych u pracowników dziekanatu i sekretariatu uczelni w celu poprawy komunikacji z interesariuszami (studentami, wykładowcami, rodzicami i innymi pracownikami uczelni), efektywności pracy oraz budowania profesjonalnego wizerunku uczelni.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Kluczowe kompetencje interpersonalne:
omówienie znaczenia kompetencji interpersonalnych w codziennej pracy dziekanatu i sekretariatu,
przykłady sytuacji problemowych w komunikacji ze studentami, wykładowcami i innymi interesariuszami,
przedstawienie kluczowych kompetencji: aktywne słuchanie, empatia, jasna i precyzyjna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów.
Podstawy komunikacji interpersonalnej:
cechy skutecznej komunikacji,
bariery komunikacyjne w pracy administracyjnej,
style komunikacji : asertywność, uległość, agresja.
Asertywność w pracy administracyjnej:
czym jest asertywność i jak ją rozwijać?
wyrażanie własnych granic i oczekiwań,
komunikat typu „Ja”,
schemat asertywnej odmowy.
Sztuka zarządzania rozmową:
asertywność a agresja,
wskazanie na zachowania agresywne, bierne i asertywne w relacji pracownik uczelni - klient,
techniki asertywności.
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w dziekanacie i sekretariacie:
asertywność w pracy z klientem – najważniejsze elementy,
techniki asertywności wykorzystywane w pracy z trudnym klientem,
techniki radzenia sobie z presją i manipulacją klienta,
asertywne odmawianie współpracownikom,
reagowanie na różne formy krytyki,
zapobieganie trudnym sytuacjom, czyli sposoby sprawnej obsługi głównych typów klientów/studentów.
Podsumowanie i konsultacje indywidualne z Trenerem.
Dzień II
Czym jest stres?
identyfikacja źródeł stresu w pracy administracyjnej,
mechanizm powstawania stresu w miejscu pracy,
identyfikacja symptomów stresu – jak rozpoznać zachowania stresowe,
stres korzystny i niekorzystny – mobilizujący do pracy i destabilizujący pracę,
stres w miejscu pracy: warunki fizyczne, warunki materialne, atmosfera,
stres a dążenie do perfekcjonizmu, czyli kiedy warto odpuścić by osiągnąć cel.
Rozpoznanie indywidualnej podatności i odporności na stres:
zachowania wg. C. G. Junga, a indywidualne preferencje dot. stresu,
indywidualny potencjał kształtujący odporność na stres,
ćwiczenie zachowań stresujących i reakcji na sytuacje stresowe,
świadome budowanie odporności na stres.
Zarządzanie stresem w pracy z ludźmi:
wybrane metody radzenia sobie z trudnymi emocjami,
konstruktywne rozwiązywanie konfliktów opartego o sfery wpływu,
techniki asertywnego zachowania – okno JOHARY,
reakcja na bierność i agresję,
zapisywanie każdego pomysłu,
techniki relaksacyjne i inne techniki pomagające ograniczyć stres.
Budowanie pozytywnych relacji z interesantami i współpracownikami:
tworzenie atmosfery zaufania i życzliwości,
rola feedbacku w budowaniu relacji,
komunikacja niewerbalna.
Konsultacje indywidualne.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane przede wszystkim do pracowników administracji uczelni wyższych, którzy na co dzień pracują z trudnym, roszczeniowym klientem oraz dla wszystkich pozostałych osób, które chcą wzmocnić swoją postawę asertywną.
Metody pracy – mini wykład, dyskusje, opisy przypadków, ćwiczenia grupowe oraz indywidualne oparte na własnym doświadczeniu.
Trener: Joanna Leszkowska-Wiese