top of page
Widzialność i cytowalność badacza – jak o nie zadbać?
Widzialność i cytowalność badacza – jak o nie zadbać?

wt., 05 gru

|

Google Meet

Widzialność i cytowalność badacza – jak o nie zadbać?

Cena: 500 zł netto, 615 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.

Rejestracja jest zamknięta
Zobacz inne wydarzenia

Termin i lokalizacja

05 gru 2023, 10:00 – 14:00

Google Meet

Zapisz się

PROGRAM SZKOLENIA

1. Część 1. Tekst naukowy jako źródło widoczności:

     a. pisanie po polsku czy po angielsku?

     b. jak poprawnie pisać po angielsku, aby zapewnić sobie widoczność?

     c. co brać pod uwagę, wybierając czasopismo, w którym chcemy opublikować tekst?

     d. ministerialne wykazy czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych – kilka ciekawostek,

     e. analizy cytowalności czasopism – Web of Science; Impact Factor; Scopus – CiteScore, Scimago Journal Rank (SJR), Source Normalized Impact per Paper (SNIP); indeks Hirscha oraz indeks Egghe’a dla czasopism; Google Metrics,

     f. wybór rodzaju publikacji,

     g. aplikacja grantowa jako specyficzny rodzaj tekstu – jak prezentować swój dorobek we wniosku i jak zrobić dobre wrażenie na ekspertach, konstruując wniosek.

2. Część 2. Narzędzia wzmacniające widoczność oraz wpływające na ocenę autora:

     a. wskaźniki liczby cytowań danego naukowca w oparciu o bazy Web of Science Core Collection oraz Scopus,

     b. liczba cytowań i indeks Hirscha danego badacza,

     c. charakterystyka Google Scholar; po co jest potrzebna widoczność w tym serwisie?

     d. jak poprawnie używać Google Scholar i sprawdzić, czy prace są w nim widoczne?

     e. „Publish or Perish”,

     f. Academic Social Networking Services – funkcje, zalety i wady używania (Academia.edu, ResearchGate, Publons, ImpactStory, figshare i inne),

     g. ORCID – to, co każdy z naukowców musi posiadać,

     h. social media w życiu naukowca – w jaki sposób je wykorzystywać.

3. Część 3. Prezentacja wyników badań na konferencji jako ważny element komunikacji naukowej i źródło widoczności:

     a. na jakie pytania należy odpowiedzieć, aby dobrze skonstruować prezentację?

     b. zasady tworzenia dobrej prezentacji,

     c. waga pierwszych i ostatnich chwil prezentowania – jak zaczynać i jak kończyć,

     d. przed widownią, czyli twoje (1)5 minut; jak się zachowywać i czego unikać w trakcie prezentowania,

     e. najnowsze trendy w tworzeniu prezentacji,

     f. plakat – prezentacja w dwóch wymiarach,

     g. oprogramowanie do tworzenia prezentacji i posterów – nie tylko PowerPoint.

Trener: dr hab. Piotr Siuda

Udostępnij

bottom of page