wt., 05 gru
|Google Meet
Widzialność i cytowalność badacza – jak o nie zadbać?
Cena: 500 zł netto, 615 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.
Termin i lokalizacja
05 gru 2023, 10:00 – 14:00
Google Meet
Zapisz się
PROGRAM SZKOLENIA
1. Część 1. Tekst naukowy jako źródło widoczności:
a. pisanie po polsku czy po angielsku?
b. jak poprawnie pisać po angielsku, aby zapewnić sobie widoczność?
c. co brać pod uwagę, wybierając czasopismo, w którym chcemy opublikować tekst?
d. ministerialne wykazy czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych – kilka ciekawostek,
e. analizy cytowalności czasopism – Web of Science; Impact Factor; Scopus – CiteScore, Scimago Journal Rank (SJR), Source Normalized Impact per Paper (SNIP); indeks Hirscha oraz indeks Egghe’a dla czasopism; Google Metrics,
f. wybór rodzaju publikacji,
g. aplikacja grantowa jako specyficzny rodzaj tekstu – jak prezentować swój dorobek we wniosku i jak zrobić dobre wrażenie na ekspertach, konstruując wniosek.
2. Część 2. Narzędzia wzmacniające widoczność oraz wpływające na ocenę autora:
a. wskaźniki liczby cytowań danego naukowca w oparciu o bazy Web of Science Core Collection oraz Scopus,
b. liczba cytowań i indeks Hirscha danego badacza,
c. charakterystyka Google Scholar; po co jest potrzebna widoczność w tym serwisie?
d. jak poprawnie używać Google Scholar i sprawdzić, czy prace są w nim widoczne?
e. „Publish or Perish”,
f. Academic Social Networking Services – funkcje, zalety i wady używania (Academia.edu, ResearchGate, Publons, ImpactStory, figshare i inne),
g. ORCID – to, co każdy z naukowców musi posiadać,
h. social media w życiu naukowca – w jaki sposób je wykorzystywać.
3. Część 3. Prezentacja wyników badań na konferencji jako ważny element komunikacji naukowej i źródło widoczności:
a. na jakie pytania należy odpowiedzieć, aby dobrze skonstruować prezentację?
b. zasady tworzenia dobrej prezentacji,
c. waga pierwszych i ostatnich chwil prezentowania – jak zaczynać i jak kończyć,
d. przed widownią, czyli twoje (1)5 minut; jak się zachowywać i czego unikać w trakcie prezentowania,
e. najnowsze trendy w tworzeniu prezentacji,
f. plakat – prezentacja w dwóch wymiarach,
g. oprogramowanie do tworzenia prezentacji i posterów – nie tylko PowerPoint.
Trener: dr hab. Piotr Siuda