

pon., 27 paź
|Google Meet
Wprowadzenie do tematyki: dostępność cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna dla osób ze szczególnymi potrzebami
Cena regularna: 690 zł netto, 848,70 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 13 października 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
27 paź 2025, 08:30 – 14:30
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 13 października 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
PROGRAM SZKOLENIA
Zagadnienia teoretyczne:
wprowadzenie w problematykę dostępności osób z różnymi niepełnosprawnościami,
trudności wynikające z braku dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – architektura, cyfryzacja, informacja, zatrudnienie,
aspekty prawne (ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Zagadnienia praktyczne:
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Dostępne treści (m.in. strona internetowa, social media): Zrozumiały tekst, Formatowanie tekstu, Użycie nagłówków, Użycie list, Odnośniki,
Odpowiedniki tekstowe dla elementów graficznych (tekst alternatywny),
Formularze, Kontrast, Wideo, Audio, Dokumenty do pobrania (DOC, PDF). Wprowadzenie do tworzenia dostępnych dokumentów: Odbiorcy dostępnych dokumentów, Umocowanie prawne nt. dostępnych dokumentów, dostępnych prezentacji i materiałów. Niezbędne oprogramowanie,
Jak rozpoznać dostępny dokument PDF:
Główne zasady tworzenia dostępnych dokumentów, Czcionka, Bloki tekstu, Zrozumiały tekst, Wyróżnienie treści, Obrazy tekstu,
Microsoft Word: Tytuł dokumentu, Nagłówki, Akapity, Ramki tekstowe, Nagłówek i stopka dokumentu, Listy elementów (punktory i numeracja), Znaki niedrukowane, Teksty alternatywne dla zdjęć/ilustracji, Animacja tekstów, Nagłówki tabel i wykorzystanie tabel, Odpowiedni kontrast pomiędzy tłem a tekstem, Zakładki, Hiperłącza/linki, Ustawienia języka dla zwrotów w językach innych niż język główny, Eksport do pliku PDF,
Adobe Acrobat Pro: Ustawianie obszaru roboczego programu pod kątem dostępności, Automatyczne sprawdzenie dostępności dokumentu, Adobe.
Raport dostępności, Przykład reguł dla całkowicie niedostępnego dokumentu PDF, Ustawianie tytułu dokumentu, Sprawdzenie poprawności języka głównego dokumentu, Ustawienia tekstu alternatywnego dla ilustracji/zdjęć, Ustawienie znacznika jako Tło, Zmiana typu znacznika za pomocą narzędzia Korygowanie kolejności odczytu, Zmiana typu znacznika za pomocą panelu Znaczniki.
Okno Właściwości obiektu, Tworzenie znacznika z zaznaczenia.
Trener: Ewa Filip