wt., 21 lis
|Google Meet
Zaburzenia psychiczne wśród studentów i komunikacja w sytuacjach wymagających, trudnych i kryzysowych
Cena: 320 zł Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.
Termin i lokalizacja
21 lis 2023, 08:00 – 14:00
Google Meet
Zapisz się
Zakres Merytoryczny:
Szkolenie z tematu „Zaburzenia psychiczne wśród studentów” dostarczy Uczestnikom wiedzy i narzędzi do zrozumienia zjawiska zaburzeń psychicznych i skutecznego komunikowania się z osobami znajdującymi w kryzysie psychicznym. Każdy z Uczestników będzie miał szansę do pracy w oparciu o rzeczywiste studium przypadku. Walorem tego szkolenia jest łączenie merytorycznej części z praktykowaniem i osadzaniem wiedzy w realiach rzeczywistości zawodowej Uczestników.
Dodatkowo szkolenie wyposaży Uczestników w wiedzę i narzędzia z komunikacji motywującej opartej o zasady Dialogu Motywującego, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dialogu empatycznego i elementów interwencji kryzysowej.
Uczestnicy mają możliwość pracy na przykładach ćwiczeniowych, jak i wniesionych z własnej praktyki. Metody pracy na szkoleniu: mini-wykład, prezentacja trenerska, ćwiczenia rozmów w podgrupach i parach treningowych, stop-klatka, dyskusje.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu
- Nabycie wiedzy na temat zaburzeń psychicznych.
- Poszerzenie wiedzy u narzędzie komunikacyjnych w sytuacjach wymagających, trudnych, kryzysowych.
- Pobudzanie wewnętrznej motywacji, wyciszenia i zrozumienia w komunikacji z odbiorcą cierpiącym na zaburzenia psychiczne.
- Podniesienie komfortu pracy z trudnymi zagadnieniami komunikacyjnymi (zaburzenia i kryzysy psychiczne).
- Dużo praktycznych przykładów, ćwiczeń, technik i narzędzi ułatwiających pracę w różnych warunkach.
- Uzyskane dodatkowe materiały będą stanowiły skrypt narzędzi, które można wykorzystać w pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zaburzenia psychiczne – rodzaje i rozpoznanie
a. Po czym poznać zaburzenia funkcjonowania?
b. Rodzaje i objawy zaburzeń psychicznych u studenta
c. Ścieżki reagowania i postępowania w takich sytuacjach (elementy interwencji kryzysowej)
d. Ograniczenia i możliwości pracy ze studentem w sytuacji zaburzenia i/lub kryzysu
e. Dobre praktyki i podstawowe błędy w postępowaniu z osobami prezentującymi objawy dysfunkcji osobowości
2. Reakcje emocjonalne, mentalne i behawioralne w zaburzeniach
a. ABC emocji i potrzeb, które za nimi stoją
b. Zniekształcenia podczas zaburzeń psychicznych
c. Co rozgrzewać i co schładzać podczas takich rozmów
d. Postawa, która wspiera i chroni kontakt w sytuacji silnych emocji
3. Dialog, który motywuje i wycisza
a. Elementy dialogu motywującego w komunikacji
b. Elementy TSR w komunikacji
c. Zasady komunikacji opartej na empatii
d. Praca i dialog oparty o zasoby, otwartość, bezpieczeństwo i zaufanie
e. Narzędzia i techniki wspierające kontakt
4. Sesja Q&A
a. Sesja z pytaniami i odpowiedziami z grupy
Trener: Marta Kijanko