top of page
Zarządzanie projektami badawczymi – kompetencje i narzędzia
Zarządzanie projektami badawczymi – kompetencje i narzędzia

czw., 29 maj

|

Google Meet

Zarządzanie projektami badawczymi – kompetencje i narzędzia

Cena regularna: 750 zł netto; 922,50 zł brutto Gwarantujemy: - materiały i Certyfikat w wersji elektronicznej, - merytoryczne szkolenie, - możliwość zadawania pytań w czasie zajęć za pośrednictwem chatu lub połączenia video, - pełne wsparcie techniczne.

Termin i lokalizacja

29 maj 2025, 10:00 – 15:00

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 15 maja 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Opis szkolenia:

  • szkoleniowiec omawia techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym,

  • wyrabia miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu,

  • prezentuje najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem,

  • pokazuje przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej,

  • pokazuje, jak można opracowywać harmonogram projektów, planować zasoby, definiować ryzyka oraz oceniać dokonania projektowe,

  • podpowiada, jak skutecznie pisać wnioski grantowe,

  • wskazuje, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych,

  • odpowiada na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych,

  • odchodzi od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty i podejmuje zagadnienia wspomniane wyżej.



PROGRAM SZKOLENIA


  1. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie:

    1. czym są projekty i po co się je robi?

    2. jak rozumieć zarządzanie projektem?

    3. struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe,

    4. niepowodzenia i pułapki w projektach,

    5. jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.

  2. Projekty badawcze a projekty „biznesowe”:

    1. różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?

    2. biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka,

    3. podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?

    4. karta projektu oraz zakresu.

  3. Jak zarządzać projektem etap po etapie, czyli narzędzia i techniki przydatne w cyklu życia projektu:

    1. poszczególne etapy projektu,

    2. koncepcja projektu,

    3. jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty,

    4. jak dobrze dobrać zespół projektowy,

    5. jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie,

    6. techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure),

    7. zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu),

    8. przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu,

    9. zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów,

    10. zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).

  4. Style zarządzania projektem oraz komunikacja z zespołem (w tym oprogramowanie):

    1. typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika,

    2. waga komunikacji z zespołem,

    3. spotkania zespołu badawczego,

    4. narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne),

    5. podstawowe błędy w komunikacji,

    6. jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne),

    7. czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.



Korzyści:

  • szkolenie przygotowuje do roli kierownika projektu,

  • jest pomocne dla kierowników bądź członków zespołów (poszerzenie swojego warsztatu),

  • dla badaczy chcących aplikować bądź aplikujących o granty,

  • pozwala doskonalić kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi,

  •  pokazuje oprogramowanie wykorzystywane w pracy grupowej,

  •  może pomóc badaczom pragnącym lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.



Trener: dr hab. Piotr Siuda

Udostępnij

bottom of page