

śr., 03 wrz
|Gdańsk | Hotel Oliwski
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie Premium dla kierowników zespołów. CEM
Cena regularna z noclegiem: 3200 zł netto* 3936 zł brutto Promocja! Przy zgłoszeniu do 25 czerwca otrzymają Państwo 10% rabatu. Cena po rabacie wynosi 2880 zł. * Cena regularna bez noclegu: 2500 zł netto* 3075 zł Promocja! Przy zgłoszeniu do 25 czerwca cena promocyjna bez noclegu wynosi 2250 zł*
Termin i lokalizacja
03 wrz 2025, 15:00 – 05 wrz 2025, 13:30
Gdańsk | Hotel Oliwski, Piastowska 1, 80-332 Gdańsk, Polska
Zapisz się
Promocja! Przy zgłoszeniu do 25 czerwca otrzymają Państwo 10% rabatu. Cena po rabacie wynosi 2880 zł. *
Cena zawiera:
udział w szkoleniu,
materiały szkoleniowe i Certyfikat ukończenia szkolenia,
indywidualne konsultacje z Trenerem,
pełne wyżywienie (2 śniadania, 3 obiady, 2 kolacje, całodzienny serwis kawowy),
dwa noclegi w Hotelu Oliwskim w Gdańsku (zakwaterowanie w pokoju1-osobowym),
organizację czasu wolnego,
upominek od firmy Optima
Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez zakwaterowania, wówczas cena wynosi: 2500 zł.*
Cena promocyjna bez noclegu wynosi 2250 zł.* (10% rabatu) obowiązuje przy zgłoszeniu do 25 czerwca.
Cena bez zakwaterowania zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, Certyfikat, wyżywienie w czasie szkolenia (obiady, serwis kawowy, kolacja pierwszego dnia) oraz konsultacje z Trenerem.
*szkolenia finansowane ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. W przypadku uczelni niepublicznych do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym jest jednym z dwunastu szkoleń menedżerskich stanowiących cykl Certyfikatu Efektywnego Menedżera (CEM).
Cele szkolenia:
zdobycie wiedzy jakie podejście do pracy, motywacji, oczekiwań i potrzeb ma każde z pokoleń w środowisku akademickim,
rozwinięcie umiejętności dostosowania strategii zarządzania pracownikami z uwzględnieniem różnic wiekowych,
doskonalenie umiejętności właściwego komunikowania się i motywowania poszczególnych pokoleń w zespole,
wypracowanie sposobów współpracy międzypokoleniowej,
zapobieganie potencjalnym trudnym sytuacjom i konfliktom w wielopokoleniowym zespole.
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I
15:00 – zakwaterowanie,
16:00 – obiad,
17:00 – powitanie uczestników szkolenia, przedstawienie Trenera, pierwsza część szkolenia (obowiązkowa),
19:00 – kolacja.
DZIEŃ II i III
Zarządzanie pokoleniami – wprowadzenie.
Zarządzanie zróżnicowanymi pokoleniowo zespołami w celu zwiększenia efektywności i konkurencyjności organizacji.
Możliwości i trudne sytuacje różnorodnego wiekowo zespołu.
Charakterystyka 4 pokoleń na rynku pracy.
Różnice między pokoleniem BB, X, Y i Z.
Inne podejście każdego z pokoleń do pracy, motywacji, oczekiwań i potrzeb.
Preferowane sposoby komunikacji poszczególnych pokoleń.
Stosunek do autorytetu.
Oczekiwania w stosunku do kierownika, lidera.
Dlaczego czasami trudno jest porozumieć się osobom z pokolenia BB, X, Y ze współpracownikami z pokolenia Z?
Kto ma się zmienić. My, czy Oni?
Analiza pokoleniowa mojego zespołu i zdefiniowanie wyzwań w obszarze zarządzania tym zespołem.
Profilaktyka trudnych sytuacji – określenie kluczowych międzypokoleniowych punktów zapalnych.
Jak efektywnie komunikować się z poszczególnymi pokoleniami?
Dialog międzypokoleniowy – jak budować wzajemne zrozumienie i szacunek.
Czy pokolenia oczekują różnej komunikacji?
Jak planować efektywne spotkania uwzględniając potrzeby osób z różnych pokoleń.
Jak budować komunikaty pisemne kierowane do osób z najmłodszego pokolenia w firmie.
Co motywuje współpracowników z pokolenia BB, X, Y i Z.
Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością – sprawdzone w środowisku akademickim.
Podnoszenie motywacji i zaangażowanie pracowników w różnych przedziałach wiekowych.
Preferowanie pracy zespołowej vs indywidualnej.
Scenariusz rozmowy motywującej dostosowany do pokolenia BB, X, Y i Z.
Docenianie i nagradzanie – odraczać czy przekazywać natychmiastowo.
Rozwinięcie świadomości jakie są najważniejsze motywatory pokolenia Z.
Rekrutacja pracowników z pokolenia Z.
Na co w procesie rekrutacji zwracają uwagę przedstawiciele najmłodszego pokolenia?
Praktyczne wskazówki na etapie rekrutacji współpracowników z pokolenia Z – zasady konstruowania ogłoszenia rekrutacyjnego i przeprowadzenia efektywnego spotkania z kandydatem.
Analiza najczęściej popełnianych błędów.
Analiza najczęściej pojawiających się trudnych sytuacji.
Zebranie trudnych sytuacji we współpracy z osobami z różnych pokoleń.
Wypracowanie strategii zaradczych.
Podsumowanie szkolenia.
Dekalog zarządzania pokoleniami w zespole.
Metody pracy: symulacje, modelowanie, analiza case study, ćwiczenia grupowe, dyskusje moderowane, miniwykłady, burza mózgów, analizy doświadczenia.
Trener: Beata Janiczek-Krotowska