top of page
Metodyka kształcenia zdalnego
Metodyka kształcenia zdalnego

czw., 06 lis

|

Google Meet

Metodyka kształcenia zdalnego

Cena regularna: 1300 zł netto; 1599 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 23 października 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

06 lis 2025, 08:30 – 07 lis 2025, 15:30

Google Meet

Zapisz się

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 23 października 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



Cele szkolenia:


CZĘŚĆ TEORETYCZNA: 

Swoim zakresem obejmuje pojęcia związane z podstawami metodyki nauczania zdalnego. Poznacie Państwo jej najważniejsze założenia oraz ideę wokół której została skoncentrowana.


CZEŚĆ PRAKTYCZNA: 

Nauczą się Państwo projektować efektywny kurs e-learningowy w oparciu o założone efekty kształcenia. W tej części będziemy dużo pracować na operacjonalizacji efektów kształcenia, dzięki czemu każdy z teoretycznych aspektów metodyki będzie łatwy do przyswojenia i zastosowania w praktyce zawodowej nauczyciela.


Grupa docelowa: głównie nauczyciele akademiccy, jednak istnieje możliwość dostosowania treści do grupy z innego poziomu kształcenia.


PROGRAM SZKOLENIA


  1. Zarys metodyki i pojęcia e-learningu:

    1. Kształcenie zdalne – potrzeba i wyzwanie.

    2. E-learning akademicki – definicja i rodzaje.

    3. Metodyka zdalnego nauczania – nowoczesne podejście do kształcenia.

  2. Metoda projektu i przypadku:

    1. Project-Based Learning.

    2. Case study i podejście problemowe.

  3. Struktura kursu e-learningowego:

    1. Podział kursu.

    2. Odzwierciedlenie struktury w praktyce.

  4. Operacyjne efekty kształcenia cz. 1:

    1. Podział efektów kształcenia.

    2. Rola efektów kształcenia w e-learningu.

  5. Operacyjne efekty kształcenia cz. 2:

    1. Przykłady celów i efektów (cz. praktyczna).

    2. Przykłady operacjonalizacji (cz. praktyczna).

  6. Planowanie czasu:

    1. Istota czasu w e-learningu.

    2. Kontrola czasu efektami i zadaniami (cz. praktyczna).

  7. Treść merytoryczna cz.1:

    1. Efekty jako wyznacznik zawartości (cz. praktyczna).

    2. Krótko, zwięźle i na temat (cz. praktyczna).

    3. Utrzymanie uwagi studenta (cz. praktyczna).

  8. Treść merytoryczna cz.2.:

    1. Rodzaje wizualizacji treści a tematyka (cz. praktyczna).

    2. Dostosowanie i przystępność a grupa odbiorców (cz. praktyczna).

  9. Komunikacja ze studentem:

    1. Rola komunikacji w e-learningu.

    2. Sposoby komunikacji i przykłady (cz. praktyczna).

  10. Sprawdzenie wiedzy:

    1. Kontrola kształtująca (cz. praktyczna).

    2. Kontrola sprawdzająca (cz. praktyczna).

  11. Wytyczne techniczne.

  12. Grafika:

    1. Prezentacje graficzne (tematyka).

    2. Programy do tworzenia infografik.

    3. Responsywność i użyteczność.

  13. Audio/wideo:

    1. Kiedy stosować awudiowizualny przekaz.

    2. Programy do nagrań i montażu.

    3. Dostępność audio/wizualna.

  14. Administracja procesem kształcenia zdalnego.

  15. Zarządzanie aktywnością studentów:

    1. Praca samodzielna i w grupie.

    2. Dyskusje, kodeksy honorowe.

    3. Interaktywne zajęcia zdalne.

  16. Dobre praktyki:

    1. Listy kontrolne w LCMS (cz. praktyczna).

    2. Metodyczne listy kontrolne (cz. praktyczna).

    3. Ewaluacja wiedzy (cz. praktyczna).

  17. Podsumowanie.

  18. Niewyczerpany temat:

    1. Różne płaszczyzny kształcenia zdalnego.

    2. Wady i zalety.

    3. Podsumowanie.



Trener: Anna Tomczyk

Udostępnij

bottom of page