

czw., 06 lis
|Google Meet
Metodyka kształcenia zdalnego
Cena regularna: 1300 zł netto; 1599 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 23 października 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
06 lis 2025, 08:30 – 07 lis 2025, 15:30
Google Meet
Zapisz się
Promocja przy zgłoszeniu do 23 października 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
Cele szkolenia:
CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
Swoim zakresem obejmuje pojęcia związane z podstawami metodyki nauczania zdalnego. Poznacie Państwo jej najważniejsze założenia oraz ideę wokół której została skoncentrowana.
CZEŚĆ PRAKTYCZNA:
Nauczą się Państwo projektować efektywny kurs e-learningowy w oparciu o założone efekty kształcenia. W tej części będziemy dużo pracować na operacjonalizacji efektów kształcenia, dzięki czemu każdy z teoretycznych aspektów metodyki będzie łatwy do przyswojenia i zastosowania w praktyce zawodowej nauczyciela.
Grupa docelowa: głównie nauczyciele akademiccy, jednak istnieje możliwość dostosowania treści do grupy z innego poziomu kształcenia.
PROGRAM SZKOLENIA
Zarys metodyki i pojęcia e-learningu:
Kształcenie zdalne – potrzeba i wyzwanie.
E-learning akademicki – definicja i rodzaje.
Metodyka zdalnego nauczania – nowoczesne podejście do kształcenia.
Metoda projektu i przypadku:
Project-Based Learning.
Case study i podejście problemowe.
Struktura kursu e-learningowego:
Podział kursu.
Odzwierciedlenie struktury w praktyce.
Operacyjne efekty kształcenia cz. 1:
Podział efektów kształcenia.
Rola efektów kształcenia w e-learningu.
Operacyjne efekty kształcenia cz. 2:
Przykłady celów i efektów (cz. praktyczna).
Przykłady operacjonalizacji (cz. praktyczna).
Planowanie czasu:
Istota czasu w e-learningu.
Kontrola czasu efektami i zadaniami (cz. praktyczna).
Treść merytoryczna cz.1:
Efekty jako wyznacznik zawartości (cz. praktyczna).
Krótko, zwięźle i na temat (cz. praktyczna).
Utrzymanie uwagi studenta (cz. praktyczna).
Treść merytoryczna cz.2.:
Rodzaje wizualizacji treści a tematyka (cz. praktyczna).
Dostosowanie i przystępność a grupa odbiorców (cz. praktyczna).
Komunikacja ze studentem:
Rola komunikacji w e-learningu.
Sposoby komunikacji i przykłady (cz. praktyczna).
Sprawdzenie wiedzy:
Kontrola kształtująca (cz. praktyczna).
Kontrola sprawdzająca (cz. praktyczna).
Wytyczne techniczne.
Grafika:
Prezentacje graficzne (tematyka).
Programy do tworzenia infografik.
Responsywność i użyteczność.
Audio/wideo:
Kiedy stosować awudiowizualny przekaz.
Programy do nagrań i montażu.
Dostępność audio/wizualna.
Administracja procesem kształcenia zdalnego.
Zarządzanie aktywnością studentów:
Praca samodzielna i w grupie.
Dyskusje, kodeksy honorowe.
Interaktywne zajęcia zdalne.
Dobre praktyki:
Listy kontrolne w LCMS (cz. praktyczna).
Metodyczne listy kontrolne (cz. praktyczna).
Ewaluacja wiedzy (cz. praktyczna).
Podsumowanie.
Niewyczerpany temat:
Różne płaszczyzny kształcenia zdalnego.
Wady i zalety.
Podsumowanie.
Trener: Anna Tomczyk