top of page
Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego w oparciu o nowoczesne metody nauczania
Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego w oparciu o nowoczesne metody nauczania

śr., 14 sty

|

Google Meet

Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego w oparciu o nowoczesne metody nauczania

Cena regularna: 750 zł netto, 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 31 grudnia 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!

Termin i lokalizacja

14 sty 2026, 08:00 – 16:00

Google Meet

REJESTRACJA

LINK DO REJESTRACJI


Promocja przy zgłoszeniu do 31 grudnia 2025 r.:

- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub

- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub

- czwarta osoba gratis.

Promocje nie łączą się!



PROGRAM SZKOLENIA


Moduł I - Podstawy metodyki nauczania zdalnego w edukacji akademickiej

Zakres tematyczny:

  • Modele nauczania zdalnego w szkolnictwie wyższym

  • Różnice pomiędzy:

    • e-learningiem a nauczaniem on-line,

    • nauczaniem synchronicznym i asynchronicznym

  • Specyfika procesu dydaktycznego w środowisku cyfrowym

  • Rola nauczyciela akademickiego w nauczaniu zdalnym

Efekty modułu: Uczestnik rozróżnia formy nauczania zdalnego i zna ich zastosowanie w edukacji akademickiej.


Moduł II - E-learning akademicki a e-learning korporacyjny

Zakres tematyczny:

  • Cele i konteksty e-learningu akademickiego

  • Charakterystyka e-learningu korporacyjnego

  • Kluczowe różnice:

    • struktura treści,

    • motywacja uczestników,

    • sposoby weryfikacji efektów uczenia się

  • Wnioski praktyczne dla nauczyciela akademickiego

Efekty modułu: Uczestnik potrafi odróżnić e-learning akademicki od korporacyjnego i wykorzystać najlepsze praktyki obu modeli.


Moduł III - Operacjonalizacja efektów kształcenia jako podstawa projektowania materiałów dydaktycznych

Zakres tematyczny:

  • Pojęcie i znaczenie efektów kształcenia

  • Taksonomie celów edukacyjnych (np. Blooma) w nauczaniu zdalnym

  • Operacjonalizacja efektów kształcenia:

    • wiedza,

    • umiejętności,

    • kompetencje społeczne

  • Powiązanie efektów kształcenia z aktywnościami studenta

  • Najczęstsze błędy w formułowaniu efektów kształcenia

    Ćwiczenia praktyczne:

    • Przekształcanie ogólnych efektów kształcenia w cele operacyjne

    • Analiza przykładowych sylabusów

Efekty modułu: Uczestnik potrafi poprawnie operacjonalizować efekty kształcenia i wykorzystać je do planowania zajęć on-line.


Moduł IV - Projektowanie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego

Zakres tematyczny:

  • Zasady projektowania materiałów dydaktycznych on-line

  • Dopasowanie formy materiału do efektów kształcenia

  • Typy materiałów dydaktycznych:

    • tekstowe,

    • multimedialne,

    • interaktywne

  • Struktura modułu e-learningowego

  • Dostępność i inkluzywność materiałów dydaktycznych

    Ćwiczenia praktyczne:

    • Projektowanie scenariusza modułu zdalnego

    • Dobór form materiałów do konkretnych efektów kształcenia

Efekty modułu: Uczestnik potrafi zaprojektować spójny zestaw materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego.


Moduł V - Dobór środków przekazu i narzędzi w nauczaniu zdalnym

Zakres tematyczny:

  • Kryteria wyboru narzędzi dydaktycznych

  • Platformy LMS i narzędzia wspierające nauczanie on-line

  • Rola multimediów w procesie uczenia się

  • Przeciwdziałanie przeciążeniu poznawczemu

Efekty modułu: Uczestnik potrafi świadomie dobrać środki przekazu i narzędzia do celów dydaktycznych.


Moduł VI - Angażowanie studentów i wspieranie samodzielnej pracy

Zakres tematyczny:

  • Mechanizmy podtrzymywania uwagi w nauczaniu on-line

  • Aktywizujące metody nauczania zdalnego

  • Projektowanie zadań sprzyjających samodzielnej pracy studenta

  • Informacja zwrotna w nauczaniu zdalnym

  • Budowanie motywacji wewnętrznej studentów

Efekty modułu: Uczestnik zna sposoby angażowania studentów i motywowania ich do aktywnego oraz samodzielnego uczenia się.


Podsumowanie szkolenia (krótki blok ewaluacyjny)

  • Synteza kluczowych zagadnień

  • Dyskusja i wymiana doświadczeń

  • Ewaluacja szkolenia



Trener: Anna Tomczyk

Udostępnij

bottom of page