

śr., 14 sty
|Google Meet
Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego w oparciu o nowoczesne metody nauczania
Cena regularna: 750 zł netto, 922,50 zł brutto Promocja przy zgłoszeniu do 31 grudnia 2025 r.: - jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub - 50% rabatu dla trzeciej osoby lub - czwarta osoba gratis. Promocje nie łączą się!
Termin i lokalizacja
14 sty 2026, 08:00 – 16:00
Google Meet
REJESTRACJA
Promocja przy zgłoszeniu do 31 grudnia 2025 r.:
- jednej i dwóch osób otrzymają Państwo 10% rabatu lub
- 50% rabatu dla trzeciej osoby lub
- czwarta osoba gratis.
Promocje nie łączą się!
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I - Podstawy metodyki nauczania zdalnego w edukacji akademickiej
Zakres tematyczny:
Modele nauczania zdalnego w szkolnictwie wyższym
Różnice pomiędzy:
e-learningiem a nauczaniem on-line,
nauczaniem synchronicznym i asynchronicznym
Specyfika procesu dydaktycznego w środowisku cyfrowym
Rola nauczyciela akademickiego w nauczaniu zdalnym
Efekty modułu: Uczestnik rozróżnia formy nauczania zdalnego i zna ich zastosowanie w edukacji akademickiej.
Moduł II - E-learning akademicki a e-learning korporacyjny
Zakres tematyczny:
Cele i konteksty e-learningu akademickiego
Charakterystyka e-learningu korporacyjnego
Kluczowe różnice:
struktura treści,
motywacja uczestników,
sposoby weryfikacji efektów uczenia się
Wnioski praktyczne dla nauczyciela akademickiego
Efekty modułu: Uczestnik potrafi odróżnić e-learning akademicki od korporacyjnego i wykorzystać najlepsze praktyki obu modeli.
Moduł III - Operacjonalizacja efektów kształcenia jako podstawa projektowania materiałów dydaktycznych
Zakres tematyczny:
Pojęcie i znaczenie efektów kształcenia
Taksonomie celów edukacyjnych (np. Blooma) w nauczaniu zdalnym
Operacjonalizacja efektów kształcenia:
wiedza,
umiejętności,
kompetencje społeczne
Powiązanie efektów kształcenia z aktywnościami studenta
Najczęstsze błędy w formułowaniu efektów kształcenia
Ćwiczenia praktyczne:
Przekształcanie ogólnych efektów kształcenia w cele operacyjne
Analiza przykładowych sylabusów
Efekty modułu: Uczestnik potrafi poprawnie operacjonalizować efekty kształcenia i wykorzystać je do planowania zajęć on-line.
Moduł IV - Projektowanie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego
Zakres tematyczny:
Zasady projektowania materiałów dydaktycznych on-line
Dopasowanie formy materiału do efektów kształcenia
Typy materiałów dydaktycznych:
tekstowe,
multimedialne,
interaktywne
Struktura modułu e-learningowego
Dostępność i inkluzywność materiałów dydaktycznych
Ćwiczenia praktyczne:
Projektowanie scenariusza modułu zdalnego
Dobór form materiałów do konkretnych efektów kształcenia
Efekty modułu: Uczestnik potrafi zaprojektować spójny zestaw materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego.
Moduł V - Dobór środków przekazu i narzędzi w nauczaniu zdalnym
Zakres tematyczny:
Kryteria wyboru narzędzi dydaktycznych
Platformy LMS i narzędzia wspierające nauczanie on-line
Rola multimediów w procesie uczenia się
Przeciwdziałanie przeciążeniu poznawczemu
Efekty modułu: Uczestnik potrafi świadomie dobrać środki przekazu i narzędzia do celów dydaktycznych.
Moduł VI - Angażowanie studentów i wspieranie samodzielnej pracy
Zakres tematyczny:
Mechanizmy podtrzymywania uwagi w nauczaniu on-line
Aktywizujące metody nauczania zdalnego
Projektowanie zadań sprzyjających samodzielnej pracy studenta
Informacja zwrotna w nauczaniu zdalnym
Budowanie motywacji wewnętrznej studentów
Efekty modułu: Uczestnik zna sposoby angażowania studentów i motywowania ich do aktywnego oraz samodzielnego uczenia się.
Podsumowanie szkolenia (krótki blok ewaluacyjny)
Synteza kluczowych zagadnień
Dyskusja i wymiana doświadczeń
Ewaluacja szkolenia
Trener: Anna Tomczyk
